Keresés ebben a blogban

2017. december 14., csütörtök

2017-12-14

Megtérés

Tartsatok tehát bűnbánatot, és térjetek meg, hogy eltöröltessenek a ti bűneitek; hogy eljöjjön az Úrtól a felüdülés ideje. (ApCsel 3,19-20)
A megtérés nem egyéb, mint az Istennel közösségre jutás. Ennek előzménye az, hogy Isten akar velünk közösségben lenni. Ő közelít hozzánk. Ő jött el értünk Fiában, hogy megkeressen. Ő nyújtja ki felénk kezét, s várja, hogy elfogadjuk. Ez a megtérés: amikor az ember Istennek erre a szavára és tettére boldogan igent mond. Ezt más néven úgy is nevezhetjük: hit, hitre jutás. Hitre jutni, az Istennek megbékélésre felénk kinyújtott kezét megfogni, – ez a megtérés.
II. Rákóczi Ferenc így ír megtéréséről:  
„Jelen voltam a királynak tartott prédikációkon, és a te irgalmadból Uram, ezek jobban hatottak rám, gyakrabban kezdtem gondolkodni rajtad és renyhe életemen. Magadhoz vontál Istenem, és én a világi élettől megcsömörülve nem álltam ellen… egyetlen szolgám kíséretében egy gyaloghintón eltávoztam az udvari életből, és valóban a te vezetéseddel és különleges gondviseléseddel szerencsésen megérkeztem abba a boldog magányba, mely iránt akkor egyedülálló szeretetet oltottál belém. Te jobban tudod, Uram, mint én, hogyan töltöttem el azt a három napot. Én csak azt tudom, és ezért téged mindörökké dicsérlek, hogy ettől az időtől kezdve megszabadítottál engem minden gyalázatomtól, megtisztítottad lelkiismeretemet, és más emberré kezdtél alakítani. Elhatároztam, hogy segítségeddel fölhagyok tisztátalanságaimmal, és az éjszakai órákban megszakítom álmomat, hogy dicséretedet zengjem." 
Volt már döntésed Jézus Krisztus mellett? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Megtérsz, amikor megváltozik a gondolkodásod és elfogadod, ahogyan Isten gondolkodik: rólad, bűnödről, Istenről, a többi emberről, életről, jövőről és minden másról. Felöltöd magadra Krisztus jövőképét és perspektíváját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése